יום חמישי, 5 בינואר 2017

דף נחיתה - מה זה?!



מה זה דף נחיתה ואיך הוא מכניס כסף?



(למי שלא שם לב זאת מקלדת שמזכירה לי מסלול נחיתה)


אז היום אני הולך להסביר לכם מה זה דף נחיתה, למה הוא משמש?
ואיך הוא יכול להכניס כסף למי שעוסק בשיווק אינטרנטי?
בעולם הזה לדף נחיתה יש מספר שמות שמתכוונים בעצם לאותו
דבר בדיוק: עמוד נחיתה, דף לכידה, landing page.

דף נחיתה הוא בעצם עמוד אינטרנט שגולש "נוחת" לתוכו דרך
גלישה באינטרנט, זה יכול להיות דרך גלישה באינטרנט ולחיצה
על לינק / באנר (פרסומת) שמובילה את הגולש אל דף הנחיתה.

מטרת דף נחיתה


מטרת דף נחיתה היא להניע את הגולש לפעולה, ובדרך כלל מדובר
ב - 2 סוגים של הנעות לפעולה. האחת היא "לכידת" פרטי הלקוח,
אם זה האימייל בלבד, שם, טלפון וכו'. ו/או להניע את הגולש לרכישה
של מוצר ו/או שירות שמוצע בדף הנחיתה.
לרוב דפי נחיתה שמיועדים לרכישה של מוצר או שירות יקרא "עמוד
מכירה", כאשר כל מטרתו היא למכור.
כמובן שיש עוד הנעות לפעולה כמו למשל דף נחיתה שמניע את הגולש
להוריד אפליקציה, להתקין תוכנה, לעשות לייק לדף פייסבוק ועוד...

מבנה עמוד הנחיתה


יש דפי נחיתה שונים ומגוונים, וכל דף נחיתה מותאם לצרכים של
העסק שמפרס אותו, ולפעולה שהעסק רוצה שהגולש יבצע בדף
נחיתה.
ברוב דפי הנחיתה אפשר לשים לב לדברים שחוזרים על עצמם מבחינה
מבנית של דף הנחיתה.
המטרה הראשונה של דף נחיתה היא לתפוס את תשומת לב הלקוח, ולכן
ברוב דפי הנחיתה אנחנו נראה איזשהו משפט מושך, שאמור לגרום לגולש
להמשיך להתעניין ולהשאר בדף הנחיתה. ואחד הנושאים הכי חמים בשיווק
באינטרנט, ובעיקר בשיווק ושתפים הוא כתיבה שיווקית, וזה מה שקובע 
איך המשפט יהיה בנוי ויגרום לתשומת לב גבוהה מהגולש, אבל על זה אני
אכתוב בפעם אחרת, שאני אלמד יותר על כתיבה שיווקית, כי תכלס, אין
לי כרגע מושג איך זה עובד ומה גורם לאנשים לפעול.

אז לאחר שתשומת לב הגולש נתפסה, והוא ממשיך לגלוש בדף נחיתה 
הוא צריך לקבל מידע, צריך לעורר אצלו התעניינות במוצר או בשירות
שמוצע בעמוד הזה. כיום הרבה מדפי הלכידה האלה מעלים התעניינות
באמצעות סרטון הסבר שמספק את האינפורמציה שהגולש צריך לדעת
על המוצר ו/או השירות. 
במידה ואין סרטון, ההסבר יהיה בכתב, ובטקסטים, אולי גם תמונות.
בכל אופן אני קראתי שאחוז ההמרות (כלומר: מתוך כמות האנשים 
שנכנסו לדף נחיתה - כמה נעו לפעולה. אם נכנסו לי לעמוד 100 איש,
ומתוכן 10 השאירו פרטים, זה אומר שאחוז ההמרות שלי בעמוד
עומד על 10%) עולה משמעותית כאשר יש סרטון ולא רק טקסטים.

וכאשר הלקוח קיבל את המידע אודות המוצר או השירות, הוא עובר
לשלב הבא, שבו העמוד יעורר לגולש את הרצון והצורך לנוע לפעולה.
כלומר למה הגולש חייב את המוצר ו/או את השירות שמוצע בדף נחיתה.
החלק הזה יכול להיות גם בתוך הסרטון, ובדרך כלל גם יחזרו עליו בהמשך
עמוד החיתה בעזרת משפטים שונים ובולטים שיעוררו אצל הגולש את הרגש
שהוא חייב את המוצר / שירות הזה!

השלב האחרון שיש בדפי נחיתה, והוא בין החשובים ביותר לפי דעתי -
קריאה לפעולה! זה החלק שבו יש כפתור הנעה לפעולה, זה יכול לבוא
ביחד עם טופס שבו הגולש צריך למלא פרטים, זה יכול להיות כפתור
לרכישה, או למעבר למקום אחר. והוא יכיל טקסט שגורם לגולש לפעולה.
למשל: "לחץ כאן עכשיו וקבל את המדריך ל...!", "לחץ כאן עכשיו לרכישה!"
ויש לא מעט דוגמאות שאני בעצמי ראיתי.
גם קראתי באחד המאמרים שמומלץ להוסיף חצים שמצביעים על הכפתור 
הנעה לפעולה, זה מעלה את אחוז ההמרות.

איך דף נחיתה מכניס כסף?

אני מאמין שאפשר לפרט פה כל כך הרבה דוגמאות, אבל פשוט אין לי
את הזמן להציג לכם את כל הדרכים שאני גיליתי רק ב - 3 ימים האחרונים!
אבל אני אפרט לכם מספר דרכים.

קודם כל אני כמובן אדבר יותר על הכיוון של עמודי נחיתה בשיווק שותפים.
כאדם שעוסק בשיווק שותפים יכולים להיות לי מספר דרכים להעזר בדפי
נחיתה על מנת להרוויח כסף.
דבר ראשון, כפי שהסברתי במאמר הקודם שלי, ספציפית בסוגי תגמולים 
שמקבלים בתחום. אחד התגמולים הוא עבור "ליד", כלומר עבור אדם 
שהשאיר את פרטיו בדף נחיתה. יכול להיות שבמקרה הזה אני אקבל דף
נחיתה מוכן מבעל העסק שמעוניין שאעשה עבורו את השיווק, ויכול להיות
שאני אצור דף נחיתה משלי, במידה ואין לבעל העסק דף נחיתה לספק לי,
או במידה ואני רוצה דף נחיתה משופר יותר שייתן לי תוצאה טובה הרבה יותר.

דרך נוספת להשתמש בדף נחיתה כדי להרוויח כסף היא על מנת להגדיל את
רשימת התפוצה שלכם (רשימת אימיילים של אנשים אליהם אתם יכולים 
לדוור הודעות אימייל). אחד הסודות הכי כמוסים של עולם השיווק שותפים
הולך להרשם כאן ועכשיו:
יצירת רשימת תפוצה היא אחת הדרכים הכי אפקטיביות להרוויח כסף משיווק
שותפים בטווח הרחוק (אני אכתוב פוסט שלם על רשימות תפוצה ולמה זה טוב).
והדרך הכי טובה לבנות רשימת תפוצה היא לבנות דף נחיתה שיגרום לגולשים
להשאיר את האימייל שלהם, וכדי לשכנע את הגולש להשאיר את האימייל שלו
משווקים רבים משתמשים במתן מוצר חינמי לגולש, ובכך לתת סיבה הגיונית
להשארת האימייל (כי לשם המוצר החינמי יגיע). ומוצר חינמי יכול להיות למשל
קורס קטן חינמי ובסיסי בושא מסוים.

ואני מקווה מאוד שמשווקים רבים לא יתעצבנו על זה שאני מספר את זה כאן,
יחד עם זאת אני יודע שרוב הקוראים שלי יהיו אנשים שירצו לעסוק בתחום 
הזה, ורוצים לקבל ערך אמיתי מהבלוג שלי, וכאן קבלתם יהלום נוצץ וגדול!

אז איך בונים דף נחיתה מצליח?!

זה מה שגם אני שואל... בעצם דף נחיתה מצליח הוא דף נחיתה שממיר טוב.
וכדי לבנות דף נחיתה טוב צריך להבין במגוון נושאים: פסיכולוגיה, עיצוב,
כתיבה שיווקית. ולחבר את כל אלה ביחד כדי ליצור דף נחיתה טוב! וגם 
שתבנו את הדף נחיתה, אחת השיטות כדי לייעל אותו הוא להכין 2 דפים
שנראים אותו דבר, אבל שבאחד יש שינוי קטן, זה יכול להיות כותרת שונה,
תמונה ושנה, רק שונה, מילה שונה, הבלטה של מילה, כפתור הנעה לפעולה
שונה. ואז מפרסמים את 2 דפי הנחיתה ועוקבים אחר אחוז ההמרות ורואים 
איפה ההמרה יותר גבוהה. ואז בוחרים בדף נחיתה שממיר טוב יותר, וכמובן
לאחר תקופה ארוכה של בחינה, ושיש סטטיסטיקה טובה להשוות, ולא אחרי
שנכנסו רק 5 אנשים לכל דף - זה לא סטטיסטיקה רבותי!

אז לאחר שאתם יודעים איזה דף עובד יותר טוב, אתם משתמשים בו ובונים
עוד דף דומה ושוב מבצעים שינוי קטן איפשהו, ושוב בודקים מה עובד יותר
טוב.
וזה בדיוק כמו אבולוציה בכדור הארץ - יש זן מסוים, שלאחר מספר שנים
מייצר איזושהי מוטציה טיפה שונה מהדור הקודם. ואם הזן החדש שורד,
הוא יאמץ את המוטציה הזאת, אם הוא לא שורד, הדור לא יאמץ את המוטציה
הזאת. 
מה שבעצם האבולוציה אומרת - החזק שורד. וככה גם אפשר להשוות לדפי
נחיתה טובים - מה שעובד נשאר, מה שלא עובד הולך לפח.

אז עד כאן למדריך שלי בנושא דפי נחיתה או עמוד נחיתה או דפי לכידה,
תקראו לזה איך שאתם רוצים, לכולם אותה המשמעות. 

קצת בפן האישי


אני רוצה ככה קצת לעדכן אתכם מה קורה אצלי בפן האישי - אני קודם כל
מאוד נלהב ומתרגש ללמוד את כל התחום הזה. אני מאוד סקרן ואני מוצא
המון חומר וסופג אותו כמו ספוג. ואחת הסיבות שאני רוצה להעביר גם לכם
את החומר הוא בגלל שברגע שאני כותב לכם אותו - אני משנן אותו ומחזק
את המידע אצלי, ואני ממש מרגיש את זה. זאת הרגשה טובה!

מרגיש כאילו אני שוחה ביום של אינפורמציה, ויש קצת רוחות שסוחפות
אותי מצד לצד, ואני מנסה למצוא את דרכי בעולם הזה. זה מזכיר לי את 
הסיפור של קולומבוס, שיצא למסע שיט להודו והרוחות סחפו אותו ליבשת
אמריקה, וכך הוא גילה את אמריקה. 
אולי גם אני אגלה את אמריקה שלי במסע הסוחף הזה! 

אז יחד עם כל העבודה שאני גם עובד בה, והשעות המצומצמות שיש לי כדי
להשקיע בכל עיניין השיווק, אני רואה שזה הולך בסדר גמור. רשמתי לי ביומן
זמנים להכל, ואני מנסה לעמוד בזה עד כמה שאפשר. ואני רוצה להגיד לכם
שאפילו מחקתי כמה משחקים מהפלאפון, וצמצמתי את זמן הצפייה בטלוויזיה
לשעה אחת ביום בלבד! וזאת בדרך כלל השעה האחרונה של היום, השעה שבה
אני פשוט נרדם מול איזה סרט בטלוויזיה.

אם יש לכם שאלות ספציפיות בנושא של דפי נחיתה אתם מוזמנים לכתוב לי 
כאן בתגובות ואני אענה לכם ואעזור לכם, ובנוסף אם אתם רוצים שאני אכתוב
על נושא מסוים, אתם מוזמנים לכתוב לי בתגובות כל נושא שבו אתם רוצים
שאני אחקור ואכתוב - כמובן שקשור לשיווק ושיווק שותפים.


למעני ולמענכם,
המיליונר העירום.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה