יום ראשון, 8 בינואר 2017

צעד ראשון בשיווק שותפים - קהל יעד



שיווק שותפים - קהל יעד

מה זה קהל יעד?

בהסבר שלי שאני הולך להסביר לכם מה זה קהל יעד, אני הולך להציג את זה בתחום של שיווק. 
נניח ויש לנו מוצר / שירות או רעיון מסוים שאנחנו רוצם להעביר אותו, אנחנו נקבל תוצאות טובות הרבה יותר אם נפנה את המסר לקבוצת אנשים שמתאימה מבחינת קריטריונים על מנת שיהיה סיכוי גבוה יותר שנצליח להניע אותם לפעולה. הפעולה יכולה להיות רכישה של המוצר או השירות, הפעולה יכולה להיות גם העברת המסר הלאה. אני אתן לכם דוגמה קטנה, נניח ואני סטארטאפ ויש לי מוצר שאני רוצה למכור. אני אעדיף שקהל היעד הראשוני שלי יהיו אנשים מוכרים, בעלי עיניין בתחום שהמוצר שלי נותן פתרון בו, ואנשים שיודעים להעביר את המסר הלאה.

אז קהל יעד הוא בעצם קבוצת אנשים שעשויים להכיל איזשהו פוטנציאל לרכוש את המוצר או השירות ו/או להעביר את המסר הלאה. ואנחנו תמיד נרצה להגיע לקהל יעד הכי פוטנציאלי עבור הפתרון שאנחנו מציעים.

מי הוא קהל היעד שלנו?

הטיפ הכי חם שלי: יצירתיות!
דבר ראשון תעשו לכם רשימה, תכתבו את כל הקריטריונים שאתם יכולים לחשוב עליהם כקהל היעד שלכם; גיל, דמוגרפיה, מדד אקונומי, מצב משפחתי, משקל, גובה, הרגלים, תחביבים, תחומי עיניין, תעסוקה, ויש עוד רשימה מאוד ארוכה שאפשר לחשוב עליה - פשוט תתארו את הלקוח הפוטנציאלי שלכם.

לאחר שרשמתם לעצמכם רשימה עם תיאור הלקוח הפוטנציאלי שלכם, תעשו עוד רשימה ובה תרשמו מה הדברים שיכולים להשפיע על אותו לקוח פוטנציאלי - האם הלקוח הפוטנציאלי מושפע מהסביבה שלו?המשפחה? בן/בת זוג? הבוס שלו? מי הגורם הנוסף שיכול להיות מעורב בהחלטת הרכישה?
בסעיף הזה אני אתן לכם דוגמה שתפתח לכם קצת את היצירתיות: אני אקח כאן לדוגמה את רשת החנויות "ג'נטלמן", רשת חנויות שאני אישית מאוד אוהב (פרסומת סמויה), הלקוח הפוטנציאלי שלהם הוא גבר - הם מוכרים מוצרים לגברים. אך גורם נוסף שיכול לקחת כאן החלטת רכישה היא הבת זוג או קרובה של הלקוח, מדוע? כי היא גורם שמשפיע על הרכישה - אומנם מאוד בעקיפין, אך אי אפשר להתווכח על זה. 

איך אני מגיע לקהל היעד שלי?

שוב אני חוזר על זה - יצירתיות!
לאחר שאתם יודעים מי הוא קהל היעד שלכם ואיך נראה הלקוח הפוטנציאלי, ומה הגורמים שמשפיעים על הרכישה - אתם חייבים להיות יצירתיים. 
אתם יכולים להגיע לקהל היעד שלכם דרך המון אפיקים - וכאן זה כבר שיווק. 
השיווק יכול להיות אונליין: אתר, גוגל, פייסבוק, יוטיוב, בלוגים, אינסטגרם, אתרי תוכן, שטחי פרסום באתרים (גם חלק מגוגל), שיווק שותפים, ועוד הרבה דרכים...
והשיווק יכול להיות גם אופליין, כלומר מחוץ לאינטרנט: שלטי חוצות, רדיו, טלוויזיה, שירותי דיילות, פלאיירים, פוסטרים, עיתונים, ועוד הרבה...

אני מוסיף דוגמה יצירתית שאני נתקלתי בה וממש התלהבתי: חברת טמפונים עלתה על רעיון ענק ויצירתי במיוחד. היא שמה דיילות עם דוכנים בסופרים (נראה לי בארה"ב), ומיקמה את הדוכנים דווקא ליד המדפים של המתוקים, ובעיקר השוקולדים. אני מתאר לעצמי שהנשים כאן יודעות את הסיבה לכך. אני רוצה לשתף גם את הקוראים היותר מבולבלים שלא הבינו את ההקשר. אז ככה, זה הוכח מדעית שהשוקולד בעת מאכל משחרר חומרים שגורמים לשחרור של הורמונים מסוימים שגורמים לתחושת הנאה ורוגע - ורוב הנשים שנמצאות במחזור מגלות ששוקולד טעים במיוחד ובאופן מוזר, וזאת הסיבה שהן יבקרו יותר ליד המדפים של השוקולדים בסופרים - וזאת סטטיסטיקה שנבדקה ואומתה לאחר מחקרים.

אז עדכונים שלי:

לאחר קצת מחשבה ושאלות ששאלתי אנשים נוספים במועדון, קבלתי המלצה מאוד חמה להתחיל ממשהו פשוט, כדי להרגיש איך זה עובד שיווק שותפים, לצבור קצת ניסיון, ולהתחיל ממשהו שהוא קל ושאפשר לראות הכנסות מהר (אומנם לא הרבה, אבל לקחתי את זה בחשבון שיקח קצת זמן עד שהמנוע יניע). אז אני הולך בקרוב להתחיל את הקמפיין השיווקי הראשון שלי - קמפיין שארוויח שאקבל עליו תגמול PPL - Pay Per Lead, כלומר תשלום עבור כל "ליד", עבור כל הפניה.
מה שזה אומר: ברגע שמישהו יכנס אל דף הפרסום שאני אקבל וישאיר פרטים; שם, טלפון ואימייל, אני ארוויח על זה כסף. ואני אוכל לראות הכנסות ולהגיד לכם - הנה זה עובד! זה מתחיל להתניע והשקלים מתקבלים בברכה.
אני עדיין לא יודע איזה קמפיין אשווק, אני עדיין צריך לבדוק מה האפשרויות, עוד לא עברתי על הכל. ברגע שאבחר, ואעשה כל פעולה - אני כמובן אשתף אתכם.


למעני ולמענכם,

המיליונר העירום.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה